PHD: Pod náporem dat je kreativita v krizi středního věku

V době datové analytiky i módních marketingových trendů lze cestu ke kreativitě znovu najít skrze dětské já, radí agentura PHD.

„Data a technologie jsou bezpochyby důležité, ale v poslední době nás doslova hypnotizují,“ upozornil v rámci své prezentace na festivalu Cannes Lions šéf síťové mediální mediální agentury PHD Mike Cooper. „Kreativita dnes zažívá krizi středního věku, technologie nám krade diverzitu, a proto by měly agentury, které v kreativním průmyslu působí, přemýšlet o tom, jak ji opět podporovat,“ dodal. Jednou z cest je zaměřit se na tzv. neurodiverzitu. 

Neurodiverzitu mohou agentury vnést tím, že budou více pracovat se zaměstnanci a jejich personami, které se vytvářeli v dětství. „Děti, které jsou povzbuzovány k tomu, aby si hrály na své fiktivní hrdiny, vykazují v této roli i lepší výsledky,“ vysvětlil psychoterapeut Oliver James.Například David Bowie rád používal své alter ego Ziggyho, které mu pomáhalo postavit se strachu ze šílenství a sebevraždy. 

Psychoterapeut Oliver James radí, aby lidé objevovali dětské já, foto: Petr Miláček.

„Proto by lidé své persony měli poznat a znovu objevit ty pozapomenuté,“ poradil Oliver James a poukázal na zajímavý způsob myšlení, který mají autisté, dyslektici nebo sociopati. „Jejich mozky většinou ovládají velmi neobvyklé dovednosti,“ dokreslil James.

„Dnes se firmy snaží o různorodost, ale je potřeba mít na mysli, že je nutné vybudovat atmosféru, která bude lidi podporovat,“ dodává James. Zaměstnavatelům se tak vyplatí, pokud bude podporovat autentické já svých zaměstnanců. „Pro budoucnost reklamního průmyslu tak není umění sestavit tým z různorodých talentů, ale i to, aby lidé byli schopni poznat své vlastní dětství,“ uzavřel Mike Cooper.

Všechny články
Kontaktujte nás MediaGuru
?
Už jste někdy zkusili tuto kombinaci kláves?