Omnicom Media Group rozšiřuje služby o školení online marketingu

Specialisté z komunikační skupiny Omnicom Media Group nově nabízejí školení v oblasti online marketingu.

Specialisté z oddělení digitálního nákupu mediální skupiny Omnicom Media Group navazují na sérii školení, které v uplynulých třech letech realizovali pro své klienty v rámci letního vzdělávacího cyklu OMG Digiakademie. Zvládnout pokročilý online marketing tak budou moci nejen klienti agentur OMD, PHD či Attention!Media, ale i širší veřejnost.

Třetí cyklus Digiakademie se uskutečnil o letošních prázdninách. V rámci této iniciativy vymýšlejí specialisté z digitálního nákupního oddělení pro klienty všech tří agentur OMD, PHD a Attention!Media školící programy z oblasti online marketingu. V rámci dvou měsíců proběhla školení na nejrůznější témata od obecných základů až po specifické disciplíny, jako jsou práce s online videem, programatický nákup reklamy, webová analytika, cross mediální měření aj.

„Uvědomujeme si, že online reklama a celý online marketing je fakticky nejturbulentnější částí celého mediálního mixu, a ani pro nás specialisty, kteří se v tomto prostředí pohybujeme každý den, není jednoduché udržet se stále ve střehu a pochytit všechny novinky a trendy. Proto jsme přemýšleli, jak v tomto nelehkém úkolu pomoct i našim klientům,“ popisuje Štěpán Kamený, který vede oddělení Print & Digital, z něhož se rekrutovala většina přednášejících specialistů.

Během tří let agentura zrealizovala na pět desítek školení. Jen během letošního léta proběhlo 17 školení, kterých se zúčastnilo 224 marketérů z 65 firem. To, že se skupina OMG snaží rozšířit pole své působnosti i mimo nákup mediálního prostoru a chce tak nabídnout svým klientům i aktivity s přesahem do vzdělávání a sledování nejnovějších trendů, ukázala už v minulosti. V letech 2013-2015 zorganizovala tři ročníky konference zaměřené na nejnovější digitální trendy OMG Future (psali jsme zde).

Digiakademie se setkala s ohlasem marketérů z řad zadavatelů, kteří se posledního cyklu zúčastnili. „Jelikož mám v Invii na starost zejména veškerou ‚offlinovou‘ marketingovou komunikaci zahrnující média, franšízové partnery i ostatní formy spoluprací, ocenil jsem nabídku účasti na Digiakademii. Díky ní mám možnost si doplnit znalosti z online oborů, a to nejenom základy, ale především aktuální novinky i budoucí trendy. Na kurzech oceňuji neformální prostředí, přístup lektorů i možnost navázaní nových kontaktů v rámci účastníků přednášek,“ shrnul přínos přednášek Michal Bošela ze společnosti Invia.cz.

Svůj pohled také přidává Andrea Janigová, která má v OMG na starosti rozvoj speciálních projektů a všechny tři ročníky letní Digiakademieorganizačně zaštiťovala: „Myslím, že pro klienty je přínos nejen to, že se je snažíme seznámit s novinkami v online marketingu a zasvětit je více do naší práce, kterou pro ně denně odvádíme, ale zejména ocení, že vše jim přednášejí experti, kteří na denní bázi přímo pracují na jejich kampaních. Díky tomu dokáží zvolit takový přístup, který plně koresponduje s tím, co naši klienti ve svých kampaních nejčastěji potřebují řešit.“

Po ohlasu s letním vzděláváním klientů se v agentuře rozhodli, že nabídku školení rozšíří a začnou se věnovat vzdělávání více do hloubky. Dovědět se nové trendy a vzdělat se v oblasti online marketingových služeb bude nyní moci kromě klientů agentury také kdokoliv, kdo má o tento obor zájem. 

V polovině října 2018 proto proběhl první workshop na téma Moderní web. Ten se uskutečnil pod vedením Jakuba Petze, který z pozice Digital Innovation Supervisor pomáhá klientům vylepšovat digitální aktivity a nalézat nové způsoby, jak v online prostředí promovat produkty a služby. Účastníci tohoto čtyřhodinového workshopu si poslechli například to, jaké prvky neopomenout při programování webu, jak zjistit, co na webu nefunguje správně nebo jak by měl moderní web vypadat po vizuální stránce. Zároveň všechna témata byla doplněna konkrétními ukázkami a praktickými příklady. Tento workshop měl u klientů velice dobré ohlasy, a tak na začátku prosince (5.12.) proběhne druhé opakování pro další zájemce.

Cena školení se zpravidla bude pohybovat v jednotkách tisíc korun. Formát a délka se může různit v závislosti na náplni a tématu, ale agentura by ráda zachovala formu osvědčenou z předchozí Digiakademie, tzn. půldenní intenzivní workshop s omezeným počtem lidí, aby byl zachován prostor pro interakci a co největší zapojení účastníků do praktických ukázek.

Případní zájemci o jakékoliv školení na míru mohou kontaktovat organizátorku těchto školení Andreu Janigovou na emailové adrese Andrea.Janigova@omnicommediagroup.com.

 „Již více než před třemi lety jsme začali klást velký důraz na digitální vzdělávání interně napříč všemi odděleními. Protože, ať chceme nebo ne, digitální nástroje a mechanismy náš profesní i soukromý život ovlivňují stále více. Proto jsme se rozhodli věnovat se vzdělávání v oblasti online marketingu více komplexně také navenek. Šíře vzdělávacích aktivit by měla jít od pouhého hraní her na nejnovějších VR konzolích přes doporučení, jak vytvářet video obsah pro reklamy až po specializované workshopy k tématům jako SEO nebo UX,“ uzavírá myšlenku externího vzdělávání Štěpán Kamený.

Všechny články
Kontaktujte nás MediaGuru
?
Už jste někdy zkusili tuto kombinaci kláves?